EGO-päivät

Koulutuspäivien aiheet kiertävät kolmen vuoden sykleissä eri paikkakunnilla.  Aiheet ja paikkakunnat ovat:

Gynekologinen kirurgia – Turku
Endokrinologia – Helsinki
Obstetriikka – Tampere
Onkologia – Oulu
Ultraääni – Helsinki
Yleisgynekologia – Kuopio

Koulutus on tarkoitettu SGYn jäsenille, jotka erikoistuvat naistentauteihin ja synnytyksiin. SGYn jäsenyyttä tulee hakea ajoissa ennen kuin ilmoittautuu koulutuspäiville. Käytännössä kevään EGO-päivien osalta jäsenhakemus tulee olla tehtynä noin tammikuussa ja syksyn päivien osalta ennen kesän loppua.

Tavoite on, että jokainen pääsisi osallistumaan vähintään kerran jokaiseen aiheeseen koulutuksensa aikana. Välttämättömänä vaatimuksena tätä ei kuitenkaan pidetä missään yliopistossa. Koulutuspäivien ohjelman suunnittelee ja toteuttaa kyseisen paikkakunnan yliopiston naistentautien ja synnytysten klinikka. Yhdestä aihealueesta saa keskimäärin 10-14 tuntia hyväksytyksi erikoistumiskoulutukseen.

Koulutuspäivien yhteydessä on myös iltajuhla, jossa pääsee tutustumaan muiden sairaaloiden kollegoihin ja kyselemään etukäteen kenties seuraavan erikoistumissairaalan kuulumisia.

Tulevat EGO-päivät:

11.-12.4.2024 Onkologia, Oulu

14.-15.11.2024 Ultraääni, Helsinki

Aikaisempian EGO-päivien luentoja löytyy Koulutuspäivien luennot -sivuilta (edellyttää kirjautumista SGY:n nettisivujen jäsenalueen tunnuksilla).